Baardige marketing

Geschreven door Lieven Bonamie op
vrijdag 16 mei 2014
en ideale mix: een krachtig lied genaamd ‘Rise of the Phoenix’, gezongen door een elegante travestiet met een ferme baard. Voor ons was het geen verrassing dat deze deerne – of semi-deerne – in de prijzen viel. 
 

Goed gezien

In Oostenrijk was Conchita ogenblikkelijk de uitverkorene. Preselecties waren niet nodig. Oostenrijk had dit heel slim en listig bekeken. Het karikaturaal figuur wekt enerzijds een grote belangstelling, anderzijds roept het verdraagzaamheid en gevoel voor gelijkheid op. En als die madam dan nog eens kan zingen ook… dan win je blijkbaar het Eurovisie Songfestival. 
 

Conchita hype

Als gevolg daarvan vind je nu overal vrouwen met baarden. Disneyprinsessen met baarden, Chiquita wordt “Conchita” en als je wou kon je in Oostenrijk je eigen baard uitknippen. Een conclusie: een baard werkt. 
0 reacties

Laat hier een reactie achter of contacteer ons via e-mail