Blog | Structurele groei in het Vandemoortele® sausvolume | Like a Virgin
06/11/2018
06/11/2018

Structurele groei in het Vandemoortele® sausvolume

De uitdaging?

Structurele groei in het Vandemoortele® sausvolume creëren, en dan specifiek via hun netwerk van frituren. Vanuit die economische gedachte werd een strategisch plan uitgerold.

 

De oplossing

Binnen dat plan bewerkten we alle relevante kanalen op hetzelfde moment. De grossisten (directe klanten), de frituristen (indirecte klanten) en de eindconsument vereisten elk een andere aanpak. Alle communicatie naar elke relevante partij telde één gemene deler: de speciaalsaus Hannibal. Deze saus werd de trekker van de campagne, net omdat Vandemoortele® hiermee nog iets nieuws te betekenen had op de Belgische markt. Omwille van het opvallende karakter van Hannibal, dat ruwe kantje van de saus, konden we Vandemoortele® profileren als vernieuwer binnen de speciaalsauzen.

 

Frietjes verkiezen Hannibal

Onder het motto dat zelfs de frieten zelf Hannibal saus verkiezen boven eender welke andere saus, kreeg de campagne de toepasselijke naam “Frietjes verkiezen Hannibal”. Een breed pallet aan afgeleiden werd ontwikkeld, allemaal met één doel: de sales van Vandemoortele® ondersteunen en de totale sauzenomzet, inclusief die van Hannibal saus, opkrikken naar aanleiding van het Nationale Hannibalweekend. De verkoop werd geboost bij zowel de groothandel als de frituur, en finaal ook bij de consument dankzij dat Hannibalweekend. 

 

Heel België werd uitgenodigd om langs te gaan in een van de deelnemende frituren, want daar krijgt elke consument die een portie friet met Vandemoortele® saus bestelt een gratis portie Vandemoortele® Hannibal.

 

Als verlengde van de “Frietjes verkiezen Hannibal” campagne werd een consumentenwedstrijd in het leven geroepen: win één jaar gratis friet met Vandemoortele® Hannibal, tot het einde van 2018.

 

Economische impact

Een case die startte met een economisch doel, eindigt ook economisch. De campagne werd zeer goed en snel opgepikt door bestaande en nieuwe klanten-groothandels, zo’n duizend frituren over het hele land en consumenten die Vandemoortele® zien als een waardevolle kwaliteitssaus in de frituur.

06/11/2018
06/11/2018

Structurele groei in het Vandemoortele® sausvolume

De uitdaging?

Structurele groei in het Vandemoortele® sausvolume creëren, en dan specifiek via hun netwerk van frituren. Vanuit die economische gedachte werd een strategisch plan uitgerold.

 

De oplossing

Binnen dat plan bewerkten we alle relevante kanalen op hetzelfde moment. De grossisten (directe klanten), de frituristen (indirecte klanten) en de eindconsument vereisten elk een andere aanpak. Alle communicatie naar elke relevante partij telde één gemene deler: de speciaalsaus Hannibal. Deze saus werd de trekker van de campagne, net omdat Vandemoortele® hiermee nog iets nieuws te betekenen had op de Belgische markt. Omwille van het opvallende karakter van Hannibal, dat ruwe kantje van de saus, konden we Vandemoortele® profileren als vernieuwer binnen de speciaalsauzen.

 

Frietjes verkiezen Hannibal

Onder het motto dat zelfs de frieten zelf Hannibal saus verkiezen boven eender welke andere saus, kreeg de campagne de toepasselijke naam “Frietjes verkiezen Hannibal”. Een breed pallet aan afgeleiden werd ontwikkeld, allemaal met één doel: de sales van Vandemoortele® ondersteunen en de totale sauzenomzet, inclusief die van Hannibal saus, opkrikken naar aanleiding van het Nationale Hannibalweekend. De verkoop werd geboost bij zowel de groothandel als de frituur, en finaal ook bij de consument dankzij dat Hannibalweekend. 

 

Heel België werd uitgenodigd om langs te gaan in een van de deelnemende frituren, want daar krijgt elke consument die een portie friet met Vandemoortele® saus bestelt een gratis portie Vandemoortele® Hannibal.

 

Als verlengde van de “Frietjes verkiezen Hannibal” campagne werd een consumentenwedstrijd in het leven geroepen: win één jaar gratis friet met Vandemoortele® Hannibal, tot het einde van 2018.

 

Economische impact

Een case die startte met een economisch doel, eindigt ook economisch. De campagne werd zeer goed en snel opgepikt door bestaande en nieuwe klanten-groothandels, zo’n duizend frituren over het hele land en consumenten die Vandemoortele® zien als een waardevolle kwaliteitssaus in de frituur.