Blog | Structurele groei in het Vandemoortele® sausvolume | Like a Virgin
02/05/2019
02/05/2019

Structurele groei in het Vandemoortele® sausvolume

Structurele groei in het Vandemoortele® sausvolume creëren, en dan specifiek via hun netwerk van frituren. Alle communicatie naar elke relevante partij telde één gemene deler in de campagne van 2018: de speciaalsaus Hannibal. Omwille van het opvallende karakter van Hannibal konden we Vandemoortele® profileren als vernieuwer binnen de speciaalsauzen.

 

Frietjes verkiezen Hannibal

Zelfs de frieten zelf verkiezen Hannibal saus boven eender welke andere saus, vandaar de toepasselijke naam “Frietjes verkiezen Hannibal”. Een breed pallet aan afgeleiden werd ontwikkeld met één doel: de sales van Vandemoortele® ondersteunen en de totale sauzenomzet, inclusief die van Hannibal saus, opkrikken naar aanleiding van het Nationale Hannibalweekend.

 

De verkoop werd geboost bij zowel de groothandel als de frituur, en finaal ook bij de consument dankzij dat Hannibalweekend. Als verlengde van deze campagne werd een consumentenwedstrijd in het leven geroepen: win één jaar gratis friet met Vandemoortele® Hannibal, tot het einde van 2018.

 

Het resultaat van deze wedstrijd? 1.000 deelnemende frituren, 6.000 deelnemende consumenten en maar liefst 37 gelukkige winnaars! En het resultaat van de volledige campagne? Zo’n 1.000 frituren over het hele land en consumenten die Vandemoortele® zien als een waardevolle kwaliteitssaus in de frituur.

 

Vervolg in 2019: Omdat smaken verschillen

Bij de campagne van 2019 blijft de doelstelling dezelfde: structurele groei creëren in het sausvolume. Vandemoortele® is én blijft vernieuwer. En dat bewijzen ze dit jaar opnieuw. Deze keer met de focus op andere sauzen, waaronder Spicy Hannibal waarvan ze tijdens het Nationale Sauzenweekend opnieuw gratis porties uitdeelden.

 

Economische impact

Een case die startte met een economisch doel, eindigt ook economisch. Zowel de eerste als de tweede campagne werden zeer goed en snel opgepikt door bestaande en nieuwe klanten-groothandels. Zo’n duizend frituren over het hele land en duizenden consumenten zien Vandemoortele® als een waardevolle kwaliteitssaus in de frituur.

 

6 speciaalsauzen in de spotlight

Momenteel loopt de consumentenwedstrijd van 2019: Battle of the big six. Hiermee zetten we 6 speciaalsauzen van Vandemoortele® het hele jaar lang nog in de kijker. Graag deelnemen? Stem op uw favoriet en maak kans op een frietvoucher t.w.v. € 150, te besteden in een van de deelnemende frituren.

 

Kan uw verkoop wel een boost gebruiken? Bel 09 296 62 21! Of mail info@likeavirgin.be. Tot gauw!

02/05/2019
02/05/2019

Structurele groei in het Vandemoortele® sausvolume

Structurele groei in het Vandemoortele® sausvolume creëren, en dan specifiek via hun netwerk van frituren. Alle communicatie naar elke relevante partij telde één gemene deler in de campagne van 2018: de speciaalsaus Hannibal. Omwille van het opvallende karakter van Hannibal konden we Vandemoortele® profileren als vernieuwer binnen de speciaalsauzen.

 

Frietjes verkiezen Hannibal

Zelfs de frieten zelf verkiezen Hannibal saus boven eender welke andere saus, vandaar de toepasselijke naam “Frietjes verkiezen Hannibal”. Een breed pallet aan afgeleiden werd ontwikkeld met één doel: de sales van Vandemoortele® ondersteunen en de totale sauzenomzet, inclusief die van Hannibal saus, opkrikken naar aanleiding van het Nationale Hannibalweekend.

 

De verkoop werd geboost bij zowel de groothandel als de frituur, en finaal ook bij de consument dankzij dat Hannibalweekend. Als verlengde van deze campagne werd een consumentenwedstrijd in het leven geroepen: win één jaar gratis friet met Vandemoortele® Hannibal, tot het einde van 2018.

 

Het resultaat van deze wedstrijd? 1.000 deelnemende frituren, 6.000 deelnemende consumenten en maar liefst 37 gelukkige winnaars! En het resultaat van de volledige campagne? Zo’n 1.000 frituren over het hele land en consumenten die Vandemoortele® zien als een waardevolle kwaliteitssaus in de frituur.

 

Vervolg in 2019: Omdat smaken verschillen

Bij de campagne van 2019 blijft de doelstelling dezelfde: structurele groei creëren in het sausvolume. Vandemoortele® is én blijft vernieuwer. En dat bewijzen ze dit jaar opnieuw. Deze keer met de focus op andere sauzen, waaronder Spicy Hannibal waarvan ze tijdens het Nationale Sauzenweekend opnieuw gratis porties uitdeelden.

 

Economische impact

Een case die startte met een economisch doel, eindigt ook economisch. Zowel de eerste als de tweede campagne werden zeer goed en snel opgepikt door bestaande en nieuwe klanten-groothandels. Zo’n duizend frituren over het hele land en duizenden consumenten zien Vandemoortele® als een waardevolle kwaliteitssaus in de frituur.

 

6 speciaalsauzen in de spotlight

Momenteel loopt de consumentenwedstrijd van 2019: Battle of the big six. Hiermee zetten we 6 speciaalsauzen van Vandemoortele® het hele jaar lang nog in de kijker. Graag deelnemen? Stem op uw favoriet en maak kans op een frietvoucher t.w.v. € 150, te besteden in een van de deelnemende frituren.

 

Kan uw verkoop wel een boost gebruiken? Bel 09 296 62 21! Of mail info@likeavirgin.be. Tot gauw!