Referentie | Like a Virgin

Sales as hell! Sales verhogen?
Deze gingen u voor

Sales verhogen? Het kan! Dankzij de Heilige Drie-eenheid: omzet, branding en marketing. Vertrek vanuit een sterke sales en marketingaudit. Giet daar een solide marketingplan bij. Voeg er ten slotte nog een snuifje brand development en brand selling aan toe. En u krijgt een hete, smaakvolle diabolische saus. En die saus heet succes.

 

We zien u al uw wenkbrauwen fronsen? Is dit wel mogelijk? Hell yeah!

 

Bij Like a Virgin stellen we uw zondige salesobjectieven centraal. Veel zondaars sloegen al de juiste weg in. Ze doen hieronder hun verhaal. Opdat u eruit zou kunnen leren. Watch and learn!

Sales as hell! Sales verhogen?
Deze gingen u voor

Sales verhogen? Het kan! Dankzij de Heilige Drie-eenheid: omzet, branding en marketing. Vertrek vanuit een sterke sales en marketingaudit. Giet daar een solide marketingplan bij. Voeg er ten slotte nog een snuifje brand development en brand selling aan toe. En u krijgt een hete, smaakvolle diabolische saus. En die saus heet succes.

 

We zien u al uw wenkbrauwen fronsen? Is dit wel mogelijk? Hell yeah!

 

Bij Like a Virgin stellen we uw zondige salesobjectieven centraal. Veel zondaars sloegen al de juiste weg in. Ze doen hieronder hun verhaal. Opdat u eruit zou kunnen leren. Watch and learn!

(Hoogmoed - Ijdelheid)<br />
(Hebzucht - Gierigheid)<br />
(Onkuisheid - Lust - Wellust)<br />
(Nijd - Jaloezie - Afgunst)<br />
(Gulzigheid - Vraatzucht)<br />
(Woede)<br />
(Gemakzucht)<br />

Gula

Vamix

Structurele groei in het Vandemoortele® sausvolume

 

De uitdaging?

Wie wordt nu niet gulzig als hij frietjes met overheerlijke saus voorgeschoteld krijgt? Bij Vandemoortele® waren ze dan eerder “gulzig” als het op hun verkoop aankwam, in a good way! De uitdaging? Structurele groei in het Vandemoortele® sausvolume creëren, en dan specifiek via hun netwerk van frituren. Vanuit die economische gedachte werd een strategisch plan uitgerold. Alle communicatie naar elke relevante partij telde één gemene deler: de speciaalsaus Hannibal. Omwille van het opvallende karakter van Hannibal, dat ruwe kantje van de saus, konden we Vandemoortele® profileren als vernieuwer binnen de speciaalsauzen.

 

Frietjes verkiezen Hannibal

Onder het motto dat zelfs de frieten zelf Hannibal saus verkiezen boven eender welke andere saus, kreeg de campagne de toepasselijke naam “Frietjes verkiezen Hannibal”. Een breed pallet aan afgeleiden werd ontwikkeld, allemaal met één doel: de sales van Vandemoortele® ondersteunen en de totale sauzenomzet, inclusief die van Hannibal saus, opkrikken naar aanleiding van het Nationale Hannibalweekend. De verkoop werd geboost bij zowel de groothandel als de frituur, en finaal ook bij de consument dankzij dat Hannibalweekend. Als verlengde van deze campagne werd een consumentenwedstrijd in het leven geroepen: win één jaar gratis friet met Vandemoortele® Hannibal, tot het einde van 2018.

 

Economische impact

Een case die startte met een economisch doel, eindigt ook economisch. De campagne werd zeer goed en snel opgepikt door bestaande en nieuwe klanten-groothandels, zo’n duizend frituren over het hele land en consumenten die Vandemoortele® zien als een waardevolle kwaliteitssaus in de frituur. Dit verhaal krijgt zeker nog een vervolg!

Meet the Vandemoortele® big six

 

2018 was het jaar van Hannibal. 2019 wordt het jaar van alle Vandemoortele® speciaalsauzen. De doelstelling? Die blijft dezelfde: structurele groei creëren in het sauzenvolume.

 

Vandemoortele® is en blijft vernieuwer. En dat bewijzen ze dit jaar opnieuw. Deze keer met de focus op andere sauzen. Tijdens het Nationale Sauzenweekend lanceerden ze hun nieuwe saus: Spicy Hannibal. Daarna ging opnieuw een consumentenwedstrijd van pas. Deze keer onder de naam “Battle of the big six”. 6 speciaalsauzen strijden om de beste saus van de maand te worden. Meer info? Klik hier