Referentie | Like a Virgin

Sales as hell! Sales verhogen?
Deze gingen u voor

Sales verhogen? Het kan! Dankzij de Heilige Drie-eenheid: omzet, branding en marketing. Vertrek vanuit een sterke sales en marketingaudit. Giet daar een solide marketingplan bij. Voeg er ten slotte nog een snuifje brand development en brand selling aan toe. En u krijgt een hete, smaakvolle diabolische saus. En die saus heet succes.

 

We zien u al uw wenkbrauwen fronsen? Is dit wel mogelijk? Hell yeah!

 

Bij Like a Virgin stellen we uw zondige salesobjectieven centraal. Veel zondaars sloegen al de juiste weg in. Ze doen hieronder hun verhaal. Opdat u eruit zou kunnen leren. Watch and learn!

Sales as hell! Sales verhogen?
Deze gingen u voor

Sales verhogen? Het kan! Dankzij de Heilige Drie-eenheid: omzet, branding en marketing. Vertrek vanuit een sterke sales en marketingaudit. Giet daar een solide marketingplan bij. Voeg er ten slotte nog een snuifje brand development en brand selling aan toe. En u krijgt een hete, smaakvolle diabolische saus. En die saus heet succes.

 

We zien u al uw wenkbrauwen fronsen? Is dit wel mogelijk? Hell yeah!

 

Bij Like a Virgin stellen we uw zondige salesobjectieven centraal. Veel zondaars sloegen al de juiste weg in. Ze doen hieronder hun verhaal. Opdat u eruit zou kunnen leren. Watch and learn!

(Hoogmoed - Ijdelheid)<br />
(Hebzucht - Gierigheid)<br />
(Onkuisheid - Lust - Wellust)<br />
(Nijd - Jaloezie - Afgunst)<br />
(Gulzigheid - Vraatzucht)<br />
(Woede)<br />
(Gemakzucht)<br />

Luxuria

Yitch

 

 

Forget Reditech. YITCH it is!

 

De uitdaging?

Oktober 2020 - De herfst van een pandemisch jaar, maar de vooravond van het opbloeien van Reditech, een doorwinterde digitaliseringsspecialist, tot het lentefrisse Yitch. Maar beginnen doen we bij de roots, midden jaren ‘90. In die periode van technologisch hoogtij vormde zich een vruchtbare voedingsbodem waarin digitalisering en technologische innovaties snel tot wasdom bleken te komen, niet enkel voor particuliere toepassingen, maar ook voor de industrie.

 

Ruim een decennium vòòr er ook maar sprake zou zijn van Industrie 4.0, wordt vanuit die opportuniteit Reditech opgericht. De firmanaam is - zoals vaak gebeurde in het verleden - een samentrekking van de respectievelijke voornaam van de voormalige zaakvoerder en diens echtgenote. Reditech blijft echter Reditech, zelfs na een buy-out in 2016 door de huidige bestuurders Werner Fransen & Wim van Soom.

 

En hoewel de firma in een kwarteeuw heel wat expertise wist te vergaren in het optimaliseren en digitaliseren van productiebedrijven, is er een opmerkelijke discrepantie tussen wat het bedrijf kan (leiderschap), en wat het uitstraalt (volgerschap). En het is nét die onbalans die moest worden gecounterd.

 

De oplossing

Het doel bestond erin om voor het merk een hogere retentiefactor - en dus meer aandacht - te genereren. De inspanningen om dit doel te bewerkstelligen, horen maturiteit en technical excellence uit te stralen, en dit zowel op structureel, grafisch als inhoudelijk vlak.
 

  • Een nieuwe vlag
    Waar de ingrepen aan de lading nog relatief beperkt zouden blijven, was het vooral de vlag die aan een update toe was. Qua naamgeving gingen de nieuwe zaakvoerders voor het relatief abstracte ‘Yitch’, een samentrekking van You (de klant, partner of werknemer), Tech (de activiteit) en Itch, de kriebeling die een optimalisatieproject voorafgaat.
     
  • Een meer gestructureerde lading
    Om het schip vlotter te laten varen, diende wat meer structuur in de lading te worden gebracht. Te beginnen met de promise, de belofte waar ieder bedrijf voor staat. Deze werd ‘NOT an automation company, waarmee wordt aangegeven dat Yitch niet zomaar automatisatie doet, maar zòveel meer! Ook werden 6 waardes gedefinieerd, waarmee het bedrijf en haar werknemers zich een spiegel kunnen voorhouden:
  1. Inside (Your language is ours)
  2. Beside (Always within reach)
  3. Agile (Agile is the new fast)
  4. Expertise (Wrinkle-free experience)
  5. Unchained (Success is our only engagement)
  6. Ecodurable (Our way, not the highway)

Concrete invulling

 

  • Nieuwe branding
    Concreet kreeg Yitch een nieuwe huisstijl en website aangemeten met de opvallende kleuren lucid green en fjord blue - weg van het klassieke blauw en rood, courant bij automatiseringsbedrijven.

    Op 1 april - NOT a joke - gingen Werner & Wim op een pandemische roadtrip om iedere werknemer in persoon hun eigenste Yitch-giftbox te overhandigen. Een T-shirt, 2 paar sokken, een notaboekje (NOT a book!), een mok (NOT my cup of tea), en een stapeltje persoonlijke visitekaartjes. Alles om Yitch voor het eigen personeel én de buitenwereld te laten verworden tot een ‘lovemark’! De reacties waren er in ieder geval naar! (zie verder)

  • Copy with a purpose
    Aan de hand van een communicatieplan werden de lijnen uitgezet omtrent hoe naar buiten te treden. Het bedrijf, haar innovatiedrang, de gehanteerde technologieën, de drijfredenen maar vooral ook de mensen worden geregeld op het voorplan gezet. Naast de iets meer 'zakelijke' communicatiedragers (zoals salespresenaties), voorzag Like a Virgin onder meer ook  wenskaarten voor verschillende gelegenheden, afgestemd op de nieuwe brand identity.

De impact

Na een uitdagend maar aangenaam traject is de rebranding van Reditech tot Yitch sinds begin april 2021 een feit. Een nieuwe naam, nieuwe huisstijl en twee nieuwe websites (ook eentje voor jobs), aangevuld met een resem tools. Materiaal te over om de marketing én sales ineens heel wat extra kracht bij te zetten!

 

Reacties

  • De site ziet er écht goed uit!
    (Wim Van Soom, Yitch-bestuurder)
     
  • Jullie nieuwe stijl en storytelling mogen er echt wel zijn. Hier gaan jullie zeker positief opvallen tussen de grijze middenmoot. Proficiat met de gedurfde keuzes!
    (Ann Geeraert, Brighteye)
     
  • Een rebranding is altijd een spannend moment. Proficiat Wim en Werner!
    (Bruno Dejaeghere, Absolem)
     
  • Eindelijk weet ik de nieuwe naam. Cool. De rebranding ziet er alvast goed uit!
    (Roeland Moeyersons)
     
  • Geslaagd!
    (Ingrid Nuytemans)
     
  • Sounds great!
    (Kristien De Geest)
     
  • Jopla vlotte naam!
    (Timen Floré, Vintiv)
     
  • Proficiat met jullie rebranding!! Jong en dynamisch!
    Stijn Roggeman, Brighteye)
     
  • Tof bedrijf, de collegiale sfeer spat ervan af, zelfs tijdens een online event!
    (Kandidaat werknemer) ...