Blog | Helioscreen, more than meets the eye | Like a Virgin
07/11/2018
07/11/2018

Helioscreen, more than meets the eye

De uitdaging?

Helioscreen is fabrikant van buitenzonweringsscreens en is onderdeel van de Hunter-Douglas groep, die uit 131 ondernemingen bestaat, 22 750 medewerkers tewerkstelt en actief is in 100 landen.

 

Elke drie jaar wordt het thema en de look & feel van Helioscreen aangepast. Die vernieuwing lanceren ze telkens op R+T, werelds grootste beurs voor zonweringssystemen. Like a Virgin bedacht een strategie die niet enkel aan de grafische kant het merk Helioscreen een update zou geven, maar die ook qua invulling van het merk een ongelofelijke stap vooruit zou betekenen. Het merk kreeg een esthetische, maar ook een inhoudelijke upgrade.

 

De oplossing

De markt van screens is een concurrentiële markt met fabrikanten die wereldwijd verspreid zitten en allemaal met dezelfde kenmerken naar buiten komen. In plaats van de zoveelste variatie te claimen op een minder belangrijk domein, gaan we naar de essentie en de werkelijk onderscheidende factoren. Vandaar de roepnaam “more than meets the eye”. Er zit veel meer in Helioscreen dan te zien is met het blote oog.

 

We hebben die onderscheidende factoren benoemd, omschreven en gecommuniceerd naar de relevante doelgroepen. Daaruit kwamen vijf aspecten naar voor. Om de hoogste kwaliteit te waarborgen, trekt Helioscreen resoluut de kaart van glasvezeldraad of fibreglass. Hun uniek en speciaal ontwikkeld Dynamic Stability Weaving productiesysteem zorgt ervoor dat hun doeken strakker en stabieler hangen. Dankzij hun Preorder Planning ligt de juiste hoeveelheid, in de gewenste kleur en breedte, precies op tijd klaar voor verzending. Helioscreen Tech Support zorgt voor de nodige ondersteuning. Verder denkt hun Customer Serviceproactief mee met de klant.

 

Economische impact

Alle tools zijn doordrongen van dezelfde structuur en filosofie. De claim van “more than meets the eye” vertaalden we door op alle stalenmaterialen (boxen, mappen), salespresentatie, website, beursstand op R+T Stuttgart, cataloog … We vertrokken van de essentie, van die werkelijk economisch onderscheidende factoren, om van daaruit architecturale tools uit te werken; en niet omgekeerd. Zo kreeg het merk een grafische en inhoudelijke upgrade.

07/11/2018
07/11/2018

Helioscreen, more than meets the eye

De uitdaging?

Helioscreen is fabrikant van buitenzonweringsscreens en is onderdeel van de Hunter-Douglas groep, die uit 131 ondernemingen bestaat, 22 750 medewerkers tewerkstelt en actief is in 100 landen.

 

Elke drie jaar wordt het thema en de look & feel van Helioscreen aangepast. Die vernieuwing lanceren ze telkens op R+T, werelds grootste beurs voor zonweringssystemen. Like a Virgin bedacht een strategie die niet enkel aan de grafische kant het merk Helioscreen een update zou geven, maar die ook qua invulling van het merk een ongelofelijke stap vooruit zou betekenen. Het merk kreeg een esthetische, maar ook een inhoudelijke upgrade.

 

De oplossing

De markt van screens is een concurrentiële markt met fabrikanten die wereldwijd verspreid zitten en allemaal met dezelfde kenmerken naar buiten komen. In plaats van de zoveelste variatie te claimen op een minder belangrijk domein, gaan we naar de essentie en de werkelijk onderscheidende factoren. Vandaar de roepnaam “more than meets the eye”. Er zit veel meer in Helioscreen dan te zien is met het blote oog.

 

We hebben die onderscheidende factoren benoemd, omschreven en gecommuniceerd naar de relevante doelgroepen. Daaruit kwamen vijf aspecten naar voor. Om de hoogste kwaliteit te waarborgen, trekt Helioscreen resoluut de kaart van glasvezeldraad of fibreglass. Hun uniek en speciaal ontwikkeld Dynamic Stability Weaving productiesysteem zorgt ervoor dat hun doeken strakker en stabieler hangen. Dankzij hun Preorder Planning ligt de juiste hoeveelheid, in de gewenste kleur en breedte, precies op tijd klaar voor verzending. Helioscreen Tech Support zorgt voor de nodige ondersteuning. Verder denkt hun Customer Serviceproactief mee met de klant.

 

Economische impact

Alle tools zijn doordrongen van dezelfde structuur en filosofie. De claim van “more than meets the eye” vertaalden we door op alle stalenmaterialen (boxen, mappen), salespresentatie, website, beursstand op R+T Stuttgart, cataloog … We vertrokken van de essentie, van die werkelijk economisch onderscheidende factoren, om van daaruit architecturale tools uit te werken; en niet omgekeerd. Zo kreeg het merk een grafische en inhoudelijke upgrade.