Referenties | Like a Virgin

Sales as hell! Sales verhogen?
Deze gingen u voor

Sales verhogen? Het kan! Dankzij de Heilige Drie-eenheid: omzet, branding en marketing. Vertrek vanuit een sterke sales en marketingaudit. Giet daar een solide marketingplan bij. Voeg er ten slotte nog een snuifje brand development en brand selling aan toe. En u krijgt een hete, smaakvolle diabolische saus. En die saus heet succes.

 

We zien u al uw wenkbrauwen fronsen? Is dit wel mogelijk? Hell yeah!

 

Bij Like a Virgin stellen we uw zondige salesobjectieven centraal. Veel zondaars sloegen al de juiste weg in. Ze doen hieronder hun verhaal. Opdat u eruit zou kunnen leren. Watch and learn!

Sales as hell! Sales verhogen?
Deze gingen u voor

Sales verhogen? Het kan! Dankzij de Heilige Drie-eenheid: omzet, branding en marketing. Vertrek vanuit een sterke sales en marketingaudit. Giet daar een solide marketingplan bij. Voeg er ten slotte nog een snuifje brand development en brand selling aan toe. En u krijgt een hete, smaakvolle diabolische saus. En die saus heet succes.

 

We zien u al uw wenkbrauwen fronsen? Is dit wel mogelijk? Hell yeah!

 

Bij Like a Virgin stellen we uw zondige salesobjectieven centraal. Veel zondaars sloegen al de juiste weg in. Ze doen hieronder hun verhaal. Opdat u eruit zou kunnen leren. Watch and learn!

Sin Superbia-.png
Sin Superbia.png
Sin Avaritia-.png
Sin Avaritia.png
Sin Luxuria-.png
Sin Luxuria.png
Sin Invidia-.png
Sin Invidia.png
Sin Gulia-.png
Sin Gulia.png
Sin Iria-.png
Sin Iria.png
Sin Acedia-.png
Sin Acedia.png

1 Superbia

Helioscreen

Helioscreen, more than meets the eye

 

De uitdaging?

De markt van screens is een concurrentiële markt met fabrikanten die wereldwijd verspreid zitten en allemaal met dezelfde kenmerken naar buiten komen. Hoe kan Helioscreen zich dan nog onderscheiden van de rest?

 

De oplossing

Like a Virgin bedacht een strategie die niet enkel aan de grafische kant het merk Helioscreen een update zou geven, maar die ook qua invulling van het merk een ongelofelijke stap vooruit zou betekenen. In plaats van de zoveelste variatie te claimen op een minder belangrijk domein, gaan we naar de essentie en de werkelijk onderscheidende factoren. Die werden benoemd, omschreven en gecommuniceerd naar de relevante doelgroepen.

 

Omdat ze er bij Helioscreen (én bij ons) van overtuigd zijn dat ze nu eenmaal beter zijn dan de rest, riepen we “more than meets the eye” in het leven. Er zit veel meer in Helioscreen dan te zien is met het blote oog.

 

Economische impact

We vertrokken van de essentie, van die werkelijk economisch onderscheidende factoren, om van daaruit architecturale tools uit te werken; en niet omgekeerd. Zo kreeg het merk een grafische én inhoudelijke upgrade.

 

2 Avaritia

Sterkens Security

Innovatieve en geïntegreerde beveiligingssystemen

 

De uitdaging?

Sterkens Security staat al jaren bekend om zijn alarmsystemen. Ze bieden echter nog andere diensten aan zoals camerabewaking, toegangscontrole en brandbeveiliging. Aangezien de concurrentie in die sector zich ook focust op deze vier pijlers, moest Sterkens op zoek naar een andere invalshoek.

 

De oplossing

Die vier pijlers plaatsten we onder één koepel, die van je eigen dingen beschermen, namelijk: security. Met één doel: de meest geïntegreerde op de markt zijn. Dat wil dus zeggen dat ze aan de hand van een audit van de (potentiële) klant gaan vaststellen wat hij nodig heeft, waar hij problemen mee heeft of waar hij er zou kunnen hebben in de toekomst. In een volgende fase stelt Sterkens een beveiligingssysteem samen, perfect op maat van die klant.

 

Economische impact

Dankzij deze brandingoefening staat Sterkens Security structureel op de markt. Het bedrijf is tegenwoordig een bekende naam in de sector en staat gekend om zijn innovatieve totaalconcepten. Ze bereikten deze gewenste profilering niet louter door een vernieuwde site, maar door duurzaam te blijven werken op alle vlakken en dankzij structurele begeleiding.

 

3 Luxuria

Telecom IT

Telecom-IT is niet meer …

 

De uitdaging?

Telecom-IT kwam uit het aloude verhaal van servers, telefonie en internet. Door de jaren heen transformeerden ze zich tot de IT-specialist voor de zorgsector. Om zich duidelijker aan de markt voor te stellen, moesten ze hun activiteiten opdelen in drie aparte ondernemingen. Elk met een accurate naam, die de lading dekt van wat ze kunnen en elke dag doen.

 

De oplossing

Unmatched en 258 vervangen vanaf nu Telecom-IT. Unmatched creëert hard- en softwareoplossingen. Ze specialiseren zich in de zorgsector en bepalen zo het zorglandschap van morgen. Zij creëerden LynX®, een zorg-, meld- en communicatieplatform geschikt voor elke zorginstelling. 258 kent dit systeem en dan vooral zijn gebruikers door en door. Zij installeren LynX® en maken u wegwijs in het systeem, waardoor technologie geen last wordt maar net een enorme meerwaarde die de dienstverlening nog beter, flexibeler en efficiënter maakt.

 

De impact

Omdat we ervan overtuigd zijn dat LynX® Connect en LynX® Home een enorme meerwaarde kunnen bieden binnen de zorgsector, zetten we het als Europees merk in de markt via een reseller netwerk.

 

 

Spectaculaire onthulling op event

Hun medewerkers kregen de primeur op het teambuilding event, georganiseerd in samenwerking met Enjoy. Startpunt van de activiteit? De kust, waar een zeiltocht op het programma stond. Rumour has it dat er zelfs een schip geënterd werd … Daarna trotseerden ze hun diepste angsten en kregen ze een vuurdoop door over hete kolen te wandelen. Een gin tasting en een drankje ter afkoeling was meer dan welkom na dit hete tafereel. De dag werd afgesloten in stijl: in De Karmeliet maakten de partners hun opwachting om getuige te zijn van de langverwachte onthulling.

 

4 Invidia

Unesco

FUST – Ocean science for a sustainable development agenda

 

De uitdaging?

In 1998 tekende de Vlaamse Overheid een overeenkomst met UNESCO om hun FUST project financieel te steunen. FUST Ocean bundelt oceaangerelateerde projecten over de hele wereld. Maar hoe maakt u nu duidelijk aan de wereld wat er met het overheidsgeld gedaan wordt?

 

De oplossing

Op het FUST Ocean evenement werd elk project zowel in theorie voorgesteld op panelen als in levende lijve door de aanwezigheid van medewerkers van over de hele wereld. Zij lichtten de doelstellingen en resultaten van elk lopend project toe.

 

Like a Virgin stemde af met contactpersonen in de Caraïben, Kenia, Chili, Colombia, Ecuador, Panama en Peru om de nodige inhoud over hun project te verzamelen. De deelprojecten waren de volgende:

  • BRESEP - Biosphere Reserves as a Tool for Coastal and Island Management in the South-East Pacific Region
  • CMA2 - Caribbean Marine Atlas Phase 2
  • DIPS - Development of Information Products and Services to Support Ocean Assessments
  • IOC AFRICA - Sub Commission for Africa and the Adjacent Island States
  • ODIN Africa - Ocean Data and Information Network for Africa
  • OTGA - OceanTeacher Global Academy
  • SPINCAM - South-East Pacific Data and Information Network to Support the Integrated Coastal Area Management
  • VLIZ - Flanders Marine Institute

De impact

UNESCO steekt de wereld de ogen uit op hun FUST Ocean event dat plaatsvond op 14 en 15 mei 2018 in Brussel, in aanwezigheid van de Vlaamse Overheid en het hoofd van elk deelproject. Een expositie, seminaries en gastsprekers tonen aan waar de fondsen die ze van de overheid ontvangen naartoe gaan.

 

5 Gula

Vamix

Structurele groei in het Vandemoortele® sausvolume

 

De uitdaging?

Wie wordt nu niet gulzig als hij frietjes met overheerlijke saus voorgeschoteld krijgt? Bij Vandemoortele® waren ze dan eerder “gulzig” als het op hun verkoop aankwam, in a good way! De uitdaging? Structurele groei in het Vandemoortele® sausvolume creëren, en dan specifiek via hun netwerk van frituren. Vanuit die economische gedachte werd een strategisch plan uitgerold. Alle communicatie naar elke relevante partij telde één gemene deler: de speciaalsaus Hannibal. Omwille van het opvallende karakter van Hannibal, dat ruwe kantje van de saus, konden we Vandemoortele® profileren als vernieuwer binnen de speciaalsauzen.

 

Frietjes verkiezen Hannibal

Onder het motto dat zelfs de frieten zelf Hannibal saus verkiezen boven eender welke andere saus, kreeg de campagne de toepasselijke naam “Frietjes verkiezen Hannibal”. Een breed pallet aan afgeleiden werd ontwikkeld, allemaal met één doel: de sales van Vandemoortele® ondersteunen en de totale sauzenomzet, inclusief die van Hannibal saus, opkrikken naar aanleiding van het Nationale Hannibalweekend. De verkoop werd geboost bij zowel de groothandel als de frituur, en finaal ook bij de consument dankzij dat Hannibalweekend. Als verlengde van deze campagne werd een consumentenwedstrijd in het leven geroepen: win één jaar gratis friet met Vandemoortele® Hannibal, tot het einde van 2018.

 

Economische impact

Een case die startte met een economisch doel, eindigt ook economisch. De campagne werd zeer goed en snel opgepikt door bestaande en nieuwe klanten-groothandels, zo’n duizend frituren over het hele land en consumenten die Vandemoortele® zien als een waardevolle kwaliteitssaus in de frituur. Dit verhaal krijgt zeker nog een vervolg!

 

6 Ira

Artexis

Een geschikte venue voor elk evenement

 

De uitdaging?

De tijd waar beurzen hoogtij vierden is helaas lang vervlogen. Minder beurzen, minder bezoekers. Vele expohallen en meeting rooms staan leeg. Ook bij Easyfairs Venues, voormalig Artexis, tot hun grote woede. Wel, dan lokken wij wel volk met onze sales tactieken.

 

De oplossing

Prospecteren was de sleutel om die ruimtes terug te vullen. De overgang van een reactieve naar een proactieve modus kwam er door een prospectiemodel waarmee Easyfairs Venues zich bij bedrijven uit uiteenlopende sectoren voorstelt.

 

In de salestool worden zes dimensies toegelicht om tot de perfecte ruimte te komen voor een event op maat. Volgende stap in het prospectiegesprek is de verschillende venues presenteren. Aan de hand van een dynamische prospectietool in de vorm van een kaartspel wordt het heel eenvoudig om de plaats te selecteren die voor de klant het meest van toepassing is. De venues worden ingedeeld naargelang het soort event, ruimte, voorzieningen… Afhankelijk van de voorkeuren van de klant worden locaties uitgepikt die geschikt zijn voor zijn event.

 

Sales impact

Met deze out of the box prospectietool komt de klant vanuit inspiratie tot een locatie. Easyfairs Venues doet op die manier mensen inzien dat ze voor elk type evenement wel een geschikte venue ter beschikking hebben.

 

7 Acedia

ThxVille

Het grootste personeelsfeest van het land

 

De uitdaging?

Personeelsfeesten, teambuildingactiviteiten, bedrijfsevenementen. Stuk voor stuk een grote sleur voor bedrijven die zich liever op hun core business focussen. Toch wil u elk jaar een grote dank u wel zeggen aan uw medewerkers, want zij helpen u tenslotte groeien. Maar hoe? Doen we enkel iets voor de werknemers? Of nodigen we ook hun partner en kinderen uit? Gaan eten? Iets sportiefs of net niet? Voelt u de stress al komen?

 

De oplossing

Maak het uzelf gemakkelijk en kies voor ThxVille, het grootste personeelsfeest van ons land. Verschillende zones, teambuilding en vintage activiteiten maken van ThxVille een feest voor iedereen; voor collega’s onder elkaar en voor het ganse gezin.

 

Jaar na jaar stijgen het aantal deelnemende bedrijven en bezoekers, de naamsbekendheid en de zorg voor het event zelf. De vijfde editie belooft een belevingsevent te worden. We stellen u voor, voor het eerst in België: het “festival of senses”.

 

De impact

Waar oorspronkelijk enkel de bedrijfswereld (zaakvoerders en personeel) getarget werd, trekken we nu de doelgroep open. Dankzij uitbreiding, schaalgrootte en een steeds evoluerend concept bereiken we nu ook de particulier. Afspraak in september, in Boom!

 

Sin Acedia-.png
Sin Avaritia-.png
Sin Luxuria-.png
Sin Invidia-.png
Sin Gulia-.png
Sin Iria-.png

Superbia

Helioscreen, more than meets the eye

 

De uitdaging?

De markt van screens is een concurrentiële markt met fabrikanten die wereldwijd verspreid zitten en allemaal met dezelfde kenmerken naar buiten komen. Hoe kan Helioscreen zich dan nog onderscheiden van de rest?

 

De oplossing

Like a Virgin bedacht een strategie die niet enkel aan de grafische kant het merk Helioscreen een update zou geven, maar die ook qua invulling van het merk een ongelofelijke stap vooruit zou betekenen. In plaats van de zoveelste variatie te claimen op een minder belangrijk domein, gaan we naar de essentie en de werkelijk onderscheidende factoren. Die werden benoemd, omschreven en gecommuniceerd naar de relevante doelgroepen.

 

Omdat ze er bij Helioscreen (én bij ons) van overtuigd zijn dat ze nu eenmaal beter zijn dan de rest, riepen we “more than meets the eye” in het leven. Er zit veel meer in Helioscreen dan te zien is met het blote oog.

 

Economische impact

We vertrokken van de essentie, van die werkelijk economisch onderscheidende factoren, om van daaruit architecturale tools uit te werken; en niet omgekeerd. Zo kreeg het merk een grafische én inhoudelijke upgrade.