Cross channel aanwezigheid, hoe doen we dat?

Een groot deel van de Belgische markt kende hen al, maar de grote herkenning bij architecten bleef nog uit. We pakten dit doordacht aan, met een integrale aanpak, cross channel.

 

Omdat we het voorschrijfgedrag van architecten gunstig wilden beïnvloeden startten we met een direct mailing, genaamd de ‘Earaser’. Zoals de naam zegt, gaat het hier over een gom in de vorm van een oor.

 

Online marketing

Daar stopte het offensief echter niet. Er werd een follow-up campagne opgestart om ook online meer aanwezig te zijn. Ons online content team werkte een volledig content plan uit. Wat houdt dat precies in? Zij gaan na welke relevante thema’s aan bod kunnen komen: relevant voor Icoustic én voor de lezer, de architect. In samenspraak met Icoustic maakten ze zo een jaarkalender op. Ze bepaalden dus de thema’s, maar ook de frequentie van de blogposts. Klant per klant bekijkt ons team hoeveel keer per maand een nieuwe blogpost online komt. Ze delen de thema’s in waves in. En de blogs per wave stellen ze op volgens het AICDAS-principe. Geen lukrake posts dus, maar wel goed doordacht.

 

Social media advertising

Die blogs verschijnen op de website, maar ook op alle social media kanalen van Icoustic. Om het bereik te vergroten, gingen we ook adverteren op die kanalen. Zo verhoogden we niet enkel het aantal likes en bezoekers van die pagina’s, maar creëerden we ook meer instroom van geïnteresseerde partijen. Een SEO-geoptimaliseerde website en een doorlopende Adwords-campagne dragen daar uiteraard ook toe bij.

 

We combineerden, en doen dat nog steeds, een off- en online aanpak om Icoustic op zo veel mogelijk kanalen in de kijker te zetten bij architecten. Sinds kort hebben we het publiek verruimt naar aannemers. Ook hier werden opnieuw relevante thema’s en zoektermen onderzocht om zo gericht mogelijk te communiceren.

 

Lijkt zo’n online content plan ook iets voor u? Contacteer ons, we helpen u graag uw sales en bekendheid te boosten!

LaV-Icoustic-Website