Diversiteit regeert op Facebook

Gerichte jobcampagnes? 

 

“Wat nu?”, horen we je denken. In plaats van op de eerste plaats te doelen op geslacht, leeftijd en interesses, schakelt Facebook de hoofdfocus over op gedrag. De activiteiten van elk lid van Facebook worden gescreend. Met andere woorden, elk bericht dat je bekijkt, liket en deelt, zorgt ervoor dat je in een bepaalde categorie belandt. Op basis van gedrag dus, en niet je leeftijd en dergelijke.

 

Dus, concreet: wat nu? Nu is het meer dan ooit cruciaal om je rekruteringscampagne naadloos op je doelgroep af te stemmen. Geen algemene berichten, slogans of beelden. Wél een gerichte, persoonlijke, aanlokkelijke campagne. 

 

Diversiteit in je boodschap, beeld en taal, zo bereik je een divers publiek dat je op basis van gedrag kunt filteren tot de juiste focusgroep contact met je opneemt. Diversiteit converteert. Of met andere woorden: de Facebook funnel optimaal doorlopen. 

 

Een voorbeeld? 

 

We geven je niet één, maar drie voorbeelden! De sollicitaties rollen binnen bij Balta, De Coene Products én Vangaever dankzij een op en top gepersonaliseerde campagne, met 1 core idea, een boodschap verspreid in beeld en tekst, die volledig verstaanbaar is voor de doelgroep én ze intrigeert. 

 

Wat wil je nog meer? Juist ja, de invulling van je openstaande jobs. Dus, wat zou je ervan zeggen als je nieuwjaarsresolutie als volgt klinkt: Like a Virgin, werk jij een gerichte jobcampagne voor me uit? Ons antwoord? Met veel plezier zelfs! Tot in 2022?!

 

 

PS: Benieuwd naar de campagne van Balta, De Coene Products en Vangaever? Stuur ons een mailtje of geef ons een belleke, we zetten ze graag even voor je uiteen!

LAV_TargetscovergeArtboard 1b (1)