Kent u de link tussen politiek en marketing al?

De beste marketing is marketing waarvan u niet eens voelt dat het marketing is. Goede marketing is ervoor zorgen dat de marketing an sich niet opvalt, maar wél effectief is.

 

Een lange termijn visie is absoluut goed. Een vijfjarenplan helpt u om doelen te stellen die misschien nu nog niet haalbaar zijn, maar waarvan u hoopt en verwacht dat ze dat over vijf jaar wel zijn. Focus u echter niet enkel daar op. In de 59 maanden die voorafgaan aan 2024 moet uw business ook draaien. En het liefste zeer goed. Anders haalt u 2024 misschien niet.

 

Marketing moet concreet zijn, inzetbaar zijn. En wel nu. Direct. Praktijkgericht en met een duidelijk doel. Met een duidelijke boodschap. Die kernboodschap vastleggen, is de eerste stap van goede marketing. Wat wilt u nu precies zeggen? Wat wilt u dat potentiële klanten van u onthouden? En kunt u dat in 1 zin uitleggen? Wij noemen dat de promise van uw merk. Daaraan wordt uw gehele sales en marketing opgehangen. Deze kernbelofte moet voelbaar zijn binnen uw bedrijf, maar ook in alles dat ook maar iets met uw business te maken heeft.

 

Keep it simple

Het is veel moeilijker om het simpel te houden, dan om het ingewikkeld te maken. In de marketing moet dat net wél kunnen.

 

Wist u dat een aantal kleine gerichte inspanningen rond één beknopte promise veel meer effect zal hebben dan een opeenstapeling van dingen die niets met elkaar te maken hebben? Deze laatste missen vast en zeker hun effect. Gebruik liever tools die op elkaar afgestemd zijn, die iets te betekenen hebben voor u en uw doelpubliek. Die allemaal draaien rond die ene promise.

 

Hou het dus simpel, zodat uw doelpubliek u onmiddellijk begrijpt. Weten ze niet wat u bedoelt en wat u verkoopt? Dan haken ze af en zoeken ze het op een ander. Ook dat is simpelweg de waarheid.

 

One step at a time

Marketing vergt een duurzame aanpak. Een serie van kleine stappen waarmee u geleidelijk aan uw publiek bereikt en over de streep trekt. Zonder dat ze het als zodanig ervaren.

 

Er bestaan een hele reeks marketingtools. De key is om de juiste voor uw merk te vinden. Wilt u ontdekken welke het meeste passen bij uw onderneming?

LaV_Maandelijks_Mariatje